Engine failure: check software. ACLeague Wykop.pl. Liga simracingowa Assetto Corsa.
Oglądasz stronę archiwalną. Zawarte na niej dane mogą być nieaktualne, a linki do zasobów zewnętrznych mogą nie działać. Przejdź na stronę główną ACLeague.
ACLeague Sezon VII: GT3
SCG 003C

003C formacji Scuderia Cameron Glickenhaus to najbardziej niezwykły samochód zbudowany według przepisów GT3, który oficjalnie nie kwalifikuje się do klasy GT3 w rozumieniu FIA, głównie przez brak odpowiedniej liczby egzemplarzy w wersji cywilnej. Samochód został wymarzony przez Jamesa Glickenhausa, amerykańskiego reżysera, przedsiębiorcę i kolekcjonera klasyków, o którym zrobiło się głośno w 2006 roku za sprawą jedynego w swoim rodzaju Ferrari P4/5 na bazie Enzo, zbudowanego przez Pininfarinę. Kilka lat później SCG przygotowało na bazie innego Ferrari wyścigowe P4/5 (spalinowe, potem hybrydowe), a w roku 2015 pokazało swój pierwszy, autorski projekt, sportowe coupe 003, samochód GT3 z wyglądem i aerodynamiką na kształt prototypów Le Mans.

Nad 003 pracowali specjaliści z USA oraz Włoch, w tym osoby mające za sobą przygotowanie unikatowych aut dla Sułtana Brunei. Coupe powstało wokół węglowego kadłuba, za którym umieszczono podwójnie turbodoładowane, zmodyfikowane V6 od Honda Performance Development, którego moc przekracza 530 KM. Pole manewru auta jest ograniczone i można zobaczyć je tylko w serii VLN oraz niektórych eliminacjach 24h Series, a od sezonu 2017 również w DMV GTC. Cena ręcznie budowanego na specjalne zamówienia coupe idzie w miliony.

Specyfikacja*
Silnik:V6 90° Twin Turbo
Pojemność:3500 cm³
Położenie:centralnie
Napęd:tył
Skrzynia biegów:sekwencyjna 6
Moc:531 KM @ 6800 rpm
Moment obrotowy:699 Nm @ 4500 rpm
Masa:1350 kg
Masa/moc:2,54 kg/KM
Zbiornik paliwa:110 litrów
Vmax default:310 km/h
* - Wartości Assetto Corsa
Kierowcy:

Plupi: "Od początku kibicuję dokonaniom zespołu Glickenhausa, fascynujące przedsięwzięcie, a w planach na przyszłość mają również pełnoprawne LMP1. Wirtualne 003C prowadzi się dość lekko i bardzo przyjemnie. I wygląda zupełnie inaczej od wszystkich typowych GT3, włączając kabinę z klatką bezpieczeństwa zasłaniającą spory kawałek świata. Wybór był bardzo prosty."

Skethoo: "Podoba mi się jego wygląd - taki LMP, niski, przysadzisty. Dużym plusem są lusterka-kamery wewnątrz, z widokiem na obie strony. Mam mały ekran, a dzięki temu mam możliwość widzieć coś w nich. Dźwięk silnika w środku nie urzeka, jest nudny, ale za to zawieszenie skrzypi. Ograniczenia przełożeń skrzyni biegów trzeba zaakceptować, ma to sens. Prowadzi sie przewidywalnie, ale na nierównościach próbuje katapultować - dachowałem na Nurbie na tym szybkim podwójnym prawym w 1szym sektorze... Nie raz."