W roli głównej w szesnastym sezonie ACLeague występuje coupe RS 01 ze stajni Renault Sport (nie mylić z bolidem Formuły 1 z lat siedemdziesiątych o tym samym oznaczeniu), dość nietypowa maszyna wyścigowa, która miała swoją premierę latem 2014 roku. Cechy charakterystyczne: węglowy kadłub opracowany przez Dallarę w zgodzie ze standardami prototypów LMP1, węglowa karoseria z liniami wyłonionymi na drodze wewnętrznego konkursu stylistycznego, masa własna w przedziale poniżej 1100 kilogramów, umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności 3,8 litra i mocy przeszło 500 koni mechanicznych z rodowodem japońskiego Nismo, sportowego oddziału Nissana, sekwencyjna skrzynia biegów Sadev o siedmiu przełożeniach, ABS i kontrola trakcji w standardzie oraz... brak odpowiednika wśród samochodów drogowych i homologacji na duże serie wyścigowe. RS 01 powstało oryginalnie specjalnie z myślą o markowym pucharze Renault Sport Trophy, a dopiero później dorobiło się opcjonalnego pakietu modyfikacji, pozwalającego na podjęcie walki z samochodami klasy GT3 w pojedynczych wyścigach w takich mistrzostwach, jak GT Tour, VdeV czy 24H Series (w sezonie Evolve RS 01 Trophy korzystamy z wersji pucharowej). Kilka lat temu francuskim coupe gościnnie ścigał się między innymi Robert Kubica. We wrześniu 2016 roku Polak na pętli Spa-Francorchamps wywalczył trzecie miejsce startowe i w zespole w parze z kierowcą z Francji zajął w półgodzinnym sprincie czwarte miejsce.
W XVI sezonie ACLeague, EVOLVE R.S. 01 TROPHY, kierowcy staną do walki na sześciu różnych torach, rozsianych po całym świecie. Tradycyjnie przed właściwym startem sezonu odbędzie się wyścig zerowy, który nie będzie zaliczany do klasyfikacji generalnej.
Niemiecki tor wyścigowy okrążający wzgórze z zamkiem w miejscowości Nürburg stał się stałym elementem tamtejszego krajobrazu w latach dwudziestych minionego stulecia. Pętla ciągnąca się przez prawie trzydzieści kilometrów i obejmująca publiczne drogi przeszła w ciągu kolejnych dziesięcioleci niezliczone modyfikacje, a w 1984 roku razem ze słynnym, północnym odcinkiem Nordschleife, który uznano za zbyt niebezpieczny dla Formuły 1, musiała usunąć się w cień zupełnie nowego, stałego toru wyścigowego. Nowoczesny Nürburgring, znany jako GP-Strecke (Grand Prix Track), mierzył początkowo około 4,5 kilometra długości, a dziś z sekcją Mercedes Arena w najdłuższej konfiguracji wije się przez ponad 5,1 kilometra. Do momentu otwarcia nowego obiektu to właśnie na morderczym Nordschleife rozgrywano m.in. rundy mistrzostw świata Formuły 1 czy wyścigi długodystansowe rządzone przez prototypy grupy C. Na nowym torze Formuła 1 pojawiła się dotychczas tylko cztery razy, a w ostatnich latach Nürburgring odwiedzały najczęściej takie serie, jak World Endurance Championship, DTM, GT Championship oraz lokalne Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring (VLN), które z litości dla obcokrajowców przemianowano w sezonie 2020 na Nürburgring Langstrecken-Serie (Nürburgring Endurance Series).
Tor wyścigowy o swojsko brzmiącej nazwie Autodrom Most to obiekt wybudowany na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych na terenie dzisiejszych Czech w miejscu dawnej kopalni węgla brunatnego. Tor zawdzięcza swoją nazwę położeniu w miejscowości Most, która już po drugiej wojnie światowej znana była z wyścigów samochodowych i motocyklowych (w latach siedemdziesiątych przybył tu między innymi puchar Interserie). Autodrom Most zlokalizowany jest w okolicy atrakcyjnych turystycznie miast Praga i Karlowe Wary oraz granic z Polską, Austrią i Niemcami, co służy organizacji imprez o zasięgu międzynarodowym. Na pętli o długości ponad 4,2 kilometra rywalizuje właściwie wszystko - motocykle, samochody klasy GT, open-wheeler'y, ciężarówki - a stała rozbudowa toru o nowe atrakcje, jak mniejszy tor o długości 2,2 kilometra oraz 1,1-kilometrowy tor terenowy, pozwala również na przeprowadzanie różnego rodzaju szkoleń, testów czy symulacji. Na pętli Autodrom Most rozgrywane są takie zawody, jak wyścigi NASCAR Euro Series, runda European Truck Racing Championship, sprinty Porsche Challenge Central Europe oraz luźniejsze zawody, a wśród nich 6-godzinne Le Most dla amatorów maszyn zaliczanych do różnych kategorii GT oraz 12-godzinny wyścig dla... nieustraszonych Trabantów i ich jeszcze bardziej nieustraszonych kierowców.
Pętla Autódromo Fernanda Pires da Silva, położona niedaleko Lizbony, to najbardziej znany tor wyścigowy w Portugalii, kojarzony powszechnie pod szyldami Circuito do Estoril lub Autódromo do Estoril. Tor został zbudowany w 1972 roku, a swoją potoczną nazwę zawdzięczał odległej o kilka kilometrów miejscowości Estoril. Fernanda Pires da Silva, zmarła w styczniu 2020 roku w wieku 93 lat portugalska przedsiębiorczyni, pojawiła się w oficjalnej nazwie obiektu dla uczczenia udziału całej rodziny w jego powstaniu. Tor, który mierzył początkowo ponad 4,3 kilometra długości, w latach 1984-1996 gościł Grand Prix Portugalii w ramach mistrzostw świata Formuły 1, w którym trzy razy wygrywał Alain Prost w bolidach McLarena. Po gruntownej przebudowie w połowie lat dziewięćdziesiątych Circuito do Estoril liczy trzynaście zakrętów i niecałe 4,2 kilometra długości, z których prawie jeden kilometr to prosta startowa. Od tamtego czasu przyjeżdżały tu między innymi mistrzostwa GT World Championship, European Le Mans Series, DTM, Formuła 3, markowe puchary Renault, motocyklowe MotoGP oraz Formuła 1, ale tylko w ramach sezonowych testów.
Hungaroring, tor położony w odległej o kilkanaście kilometrów od Budapesztu miejscowości Mogyoród na Węgrzech, to jeden z najważniejszych torów wyścigowych w tej części kontynentu. Obiekt powstały w ramach rządowej inwestycji został ukończony po zaledwie ośmiu miesiącach pracy w 1986 roku, w którym odbyło się tu pierwsze Grand Prix Węgier zaliczane do mistrzostw świata Formuły 1, pierwsze w historii grand prix za "żelazną kurtyną". Do zeszłego roku Hungaroring znajdował się wśród trzech torów, które od chwili pierwszej wizyty gościły Formułę 1 każdego sezonu nieprzerwanie od ponad 30 lat. Po sezonie 2020 węgierska pętla może zostać w tym towarzystwie całkowicie sama: z powodu epidemii koronawirusa tegoroczne GP Monako zostało po raz pierwszy od 1955 roku odwołane, a pod znakiem zapytania stoi data oraz miejsce GP Włoch, które nieprzerwanie od 1981 roku odwiedzało Monzę. Hungaroring, który przeszedł pierwszą przebudowę w 1989 roku i drugą w 2003, mierzy obecnie cztery kilometry długości i liczy sobie czternaście zakrętów. Oprócz Formuły 1, która każdego roku przyciąga setki kibiców z Polski, ściągają tu takie serie, jak DTM, World Touring Car Championship, European Truck Racing Championship czy GT Open.
Circuit de Spa-Francorchamps to jeden z najważniejszych torów wyścigowych w Europie i na świecie. Belgijski obiekt funkcjonuje od 1921 roku, w którym tor ciągnął się przez drogi okolicznych miejscowości, w tym Spa i Francorchamps, i mierzył prawie 15 kilometrów długości. Od 1924 roku rozgrywany jest tu 24-godzinny wyścig, aktualnie zarezerwowany dla samochodów GT, a od 1925 roku z przerwami odbywa się tu Grand Prix Belgii, zaliczane obecnie do mistrzostw świata Formuły 1. Od 1953 roku organizowany jest tu również wyścig na dystansie 1000 kilometrów lub 6 godzin w ramach mistrzostw świata dla samochodów sportowych i prototypów, obecnie World Endurance Championship. W aktualnym formacie Spa-Francorchamps mierzy siedem kilometrów długości, na których znajdziemy tak znane zakręty, jak Blanchimont, La Source, Les Combes czy sekcję Eau Rouge - Raidillon, na której różnica poziomów sięga 22 metrów. Martin Brundle: "To jeden z moich ulubionych torów, z szybkimi zakrętami, które po prostu zapierają dech w piersiach, metaforycznie i fizycznie". Na Spa-Francorchamps swoje życie stracili między innymi Richard Seaman, Archie Scott Brown i Stefan Bellof. Najwięcej razy w Grand Prix Belgii na Spa-Francorchamp wygrywał Michael Schumacher: sześć razy. Pięć razy triumfował tu Ayrton Senna.
Pętla Silverstone wyłoniła się tuż po drugiej wojnie światowej, z której Wielka Brytania wyszła pozbawiona swoich najważniejszych torów wyścigowych. Brooklands niszczało wtedy opuszczone, a Donington zamieniło się na trzy dekady w zamknięty obiekt wojskowy. Silverstone zajęło miejsce bazy wojskowej RAF w 1947 roku i już kilkanaście miesięcy później stało się areną pierwszego, powojennego Grand Prix Wielkiej Brytanii, które trafiło wkrótce do kalendarza mistrzostw świata Formuły 1. Od tamtego czasu ścigają się tutaj wszyscy: od formuł niższego stopnia, poprzez samochody GT po Formułę 1 i długodystansowe mistrzostwa świata World Endurance Championship. Od sezonu 2005 organizowany jest tutaj również 24-godzinny wyścig, zarezerwowany w ostatnich latach dla samochodów GT oraz turystyków. Różne konfiguracje toru pozwalają na ściganie się po trasach o długości od 1,3 do prawie 5,9 kilometra (w ramach szesnastego sezonu ACLeague wybór padł na 2,6-kilometrową nitkę National). Najbardziej znany odcinek: nieprzerwana seria zakrętów Maggotts, Becketts i Chapel. Najbardziej utytułowany kierowca: Lewis Hamilton z sześcioma zwycięstwami w Grand Prix Wielkiej Brytanii. Johny Herbert: "To niezwykle wymagający tor z kilkoma szybkimi zakrętami, które mogą naprawdę nastraszyć. Tutaj naprawdę liczy się kierowca".
Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari to jeden z najsłynniejszych torów wyścigowych we Włoszech, który w powszechnej świadomości znany jest pod nazwą sąsiadującej miejscowości: Imola. Pętla nosząca imiona ojca i syna z rodu Ferrari - sam Enzo Ferrari z nadzieją powstania "małego Nürburgringu" uczestniczył w ceremonii rozpoczęcia budowy - została utworzona na początku lat pięćdziesiątych. Na międzynarodowej arenie sportów motorowych pojawiła się na stałe w 1980 roku, w którym zorganizowano tu po raz pierwszy i póki co ostatni Grand Prix Włoch Formuły 1, będące domeną toru Monza. W latach 1981-2006 na Imoli odbywało się Grand Prix San Marino, które w 1994 roku przeszło do historii jako jeden z najtragiczniejszych weekendów w dziejach Formuły 1: w czasie kwalifikacji życie stracił Roland Ratzenberger, a w wyścigu zginął Ayrton Senna. Aktualnie tor Imola, zmodernizowany w 2010 roku, mierzy prawie pięć kilometrów długości, na które rozkłada się 21 zakrętów, uważane za jedne z najbardziej technicznych i trudnych do opanowania. Na tym wyzwań nie koniec: tor jako jeden z nielicznych w światowej czołówce wyróżnia się kierunkiem jazdy przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. W ostatnim czasie na Imolę zjeżdżały m.in. serie Porsche Cup, World Touring Car Championship, European Touring Championship, mistrzostwa GT3, a także wyścigi motocyklowe i rowerowe. W lutym 2020 roku właściciele toru złożyli wniosek o organizację wyścigu Formuły 1 w zastępstwie odwołanego z powodu epidemii koronawirusa GP Chin.