- Sezon VII:
- Tracker Pro
- Tracker Am
- Tabela
- R1
- R2
- R3
- R4
- R5
- R6
- R7
- R8
- Kierowcy
- Regulamin
- Mistrzowie
- #acleague
- Sezon VI
Najstarsza pozycja w grupie GT3, która w roku 2015 doczekała się następcy w postaci zupełnie nowego M6 GT3. Mimo wieku - premiera na początku 2010 roku - auto nadal trzyma się dobrze, a ostatnie poważne modyfikacje przeszło po zmianach regulaminów na sezon 2012. Dzieło oddziału BMW Motorsport bazuje na seryjnym Z4 generacji E89, które zadebiutowało w 2009 roku. Wyścigowe coupe można było zobaczyć w takich seriach, jak IMSA Sportscar Championship, VLN, 24h Series, FIA GT3 European Championship, International GT Open, ADAC GT Masters czy FIA GT World Cup.
Z4 GT3 o długości tylko 432 centymetrów napędza widlasta, wolnossąca ósemka o pojemności 4,4 litrów, która pracuje pod przednią maską. Silnik z aluminiowym blokiem rozwija ponad 500 koni mechanicznych i kręci się do 8750 obrotów na minutę. Za nowości auto, które wygrało dla BMW 24-godzinne wyścigu na Spa i w Dubaju, wyceniano na 315 tysięcy euro bez podatków (niecałe 1,4 miliona złotych). Specjalnie przygotowanym egzemplarzem Z4 GT3 startował w roli ambasadora marki Alessandro Zanardi, były kierowca Formuły 1, który po wypadku w 2001 roku stracił obie nogi.
Specyfikacja* | |
---|---|
Silnik: | V8 90° N/A |
Pojemność: | 4361 cm³ |
Położenie: | przód |
Napęd: | tył |
Skrzynia biegów: | sekwencyjna 6 |
Moc: | 510 KM @ 8000 rpm |
Moment obrotowy: | 482 Nm @ 6000 rpm |
Masa: | 1265 kg |
Masa/moc: | 2,48 kg/KM |
Zbiornik paliwa: | 110 litrów |
Vmax default: | 298 km/h |
* - Wartości Assetto Corsa |
- #20 Baster aka Rafal_Baster (P&V Solution Racing)
- #58 takieklocki aka Ozor (P&V Solution Racing)
- #64 Gregory Wright aka wright (P&V Solution Racing)
- #32 RybaPonadKilo (wolny strzelec)
- #39 w0jt1 (wolny strzelec)
- #500 KYCu (wolny strzelec)
- #501 kabaret10 (wolny strzelec)
- #997 szyderca01 aka loza__szydercow (wolny strzelec)
Ozor: "Mimo że Z4 GT3 zostało w tym roku zastąpione przez M6 GT3 nadal jest piekielnie szybkie. Waży nieco ponad tonę, ma ponad 500 koni i powstało by wygrywać wszelkie wyścigi."
w0jt1: "Bo w nim częściej jestem na asfalcie niż na trawniku."