Oglądasz stronę archiwalną. Zawarte na niej dane mogą być nieaktualne, a linki do zasobów zewnętrznych mogą nie działać. Przejdź na stronę główną ACLeague.
ACLeague Sezon VII: GT3
Lamborghini Huracan GT3

Ferruccio Lamborghini nigdy nie zamierzał wystawiać swoich samochodów do wyścigów i na rasowe, torowe bestie z Sant'Agata Bolognese przyszło czekać aż do lat dziewięćdziesiątych, w których firma zadebiutowała wielką klapą w Formule 1 i kiedy to wykluły się torowe Diablo. Dopiero w roku 2013 zawiązano fabryczny oddział Squadra Corse, odpowiedzialny w całości za samochody wyścigowe dla klientów marki. Jego pierwsze produkcje to wyczynowe Gallardo oraz Huracany, w tym pokazane na początku 2015 roku coupe w specyfikacji GT3, które można zobaczyć w takich pucharach, jak Blancpain GT Series, International GT Open, Intercontinental GT Challenge, VLN, ADAC GT Masers, Michelin GT3 Le Mans Cup, Asian Le Mans Series, FIA GT World Cup czy IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Tak samo, jak w przypadku drogowego Huracana, maszyna związana jest technologicznie z Audi R8 drugiej generacji (silnik, kadłub). Napędza ją umieszczona centralnie, wolnossąca jednostka w układzie V10 o pojemności 5,2 litrów, która kręci się do 9250 obrotów na minutę i może produkować do 570 koni mechanicznych (mniej w zależności od danej serii wyścigowej). Przy pracach nad aerodynamiką auta Lamborghini wspomagał sam Gian Paolo Dallara, guru samochodów wyścigowych i jeden z ojców słynnej Miury. Huracan GT3 na terenie Europy został wyceniony na 369 tysięcy euro, nie wliczając podatków (ponad 1,6 miliona złotych).

Specyfikacja*
Silnik:V10 90° N/A
Pojemność:5204 cm³
Położenie:centralnie
Napęd:tył
Skrzynia biegów:sekwencyjna 6
Moc:569 KM @ 9000 rpm
Moment obrotowy:546 Nm @ 6500 rpm
Masa:1239 kg
Masa/moc:2,18 kg/KM
Zbiornik paliwa:120 litrów
Vmax default:303 km/h
* - Wartości Assetto Corsa
Kierowcy:
  • #22 molibdenowypszemek (XD Racing)
  • #46 Valentino Rossi aka VR46 (XD Racing)
  • #1 samFTW (XD Racing)
  • #247 czax aka czaksniff (Zawsze Spoko)
  • #420 krazimierz aka Krazen (Zawsze Spoko)
  • #893 obeleex (Zawsze Spoko)
  • William_Lawson (wolny strzelec)
  • Arczik aka miras123 (wolny strzelec)
  • #2 swrsc (wolny strzelec)
  • #5 MrKubool (wolny strzelec)
  • #15 patyk aka patyk15 (wolny strzelec)
  • #28 pajhiwo1 (wolny strzelec)
  • #29 spayk (wolny strzelec)
  • #40 kasperski95 aka assetto-kasperski95 (wolny strzelec)
  • #84 Qcor aka PremiumMoto_pl (wolny strzelec)
  • #111 CzajaX aka Matus20095 (wolny strzelec)
  • #888 baggik (wolny strzelec)

Qcor: "Może nie jest najłatwiejszy w prowadzeniu (takie R8 dla dużych chłopców) i trochę brakuje lusterka wstecznego, ale pierdy z wydechu przy zmianie biegu, dźwięk i wygląd z nawiązką to wynagradzają. No i szybki jest."