Engine failure: check software. ACLeague Wykop.pl. Liga simracingowa Assetto Corsa.
Oglądasz stronę archiwalną. Zawarte na niej dane mogą być nieaktualne, a linki do zasobów zewnętrznych mogą nie działać. Przejdź na stronę główną ACLeague.
ACLeague Sezon VII: GT3
McLaren 650S GT3

Jeden z najmłodszych i najnowocześniejszych samochodów gatunku GT3, dziecko oddziału McLaren GT. Model pokazano w połowie 2014 roku jako następcę MP4-12C GT3, poktórym powstał na bazie pierwszego, seryjnego auta działającego od 2010 roku McLaren Automotive. W porównaniu do 12C poprawiono wszystko, od aerodynamiki, poprzez zawieszenie, po silnik, a właściciele starych samochodów otrzymali możliwość aktualizacji do specyfikacji 650S. Na żywo samochód można podziwiać od sezonu 2015 w takich pucharach, jak Blancpain GT Series, 24h Series, Pirelli World Challenge, International GT Open, Intercontinental GT Challenge czy Asian Le Mans Series.

Zbudowana wokół węglowego kadłuba maszyna zasilana jest podwójnie turbodoładowanym, umieszczonym centralnie silnikiem V8 o pojemności 3,8 litrów, który McLaren wkłada do każdego ze swoich samochodów i stroi w zakresie mocy od 500 do nawet 800 KM w przypadku ekstremalnego P1 GTR. W wyścigowym 650S GT3 motor po stłamszeniu przez przepisy dostarcza co najmniej pół tysiąca koni mechanicznych i kręci się do 7500 obrotów na minutę. Cena każdego egzemplarza zaczyna się od 330 tysięcy funtów plus podatki (co najmniej 1,7 miliona złotych).

Specyfikacja*
Silnik:V8 90° Twin Turbo
Pojemność:3799 cm³
Położenie:centralnie
Napęd:tył
Skrzynia biegów:sekwencyjna 6
Moc:500 KM @ 7000 rpm
Moment obrotowy:523 Nm @ 4000 rpm
Masa:1240 kg
Masa/moc:2,48 kg/KM
Zbiornik paliwa:125 litrów
Vmax default:297 km/h
* - Wartości Assetto Corsa
Kierowcy:

Tarec: "Robiłem objazd próbny wszystkich aut, ale to była oczywiście tylko formalność. Zakochałem się w sylwetce 650S GT3 i nie ma dla mnie znaczenia który będę na mecie. Nie mniej jednak uwielbiam to jak ten samochód zacieśnia promień skrętu - jak przylepiony."