- Sezon VII:
- Tracker Pro
- Tracker Am
- Tabela
- R1
- R2
- R3
- R4
- R5
- R6
- R7
- R8
- Kierowcy
- Regulamin
- Mistrzowie
- #acleague
- Sezon VI
Jedyny, wyścigowy przedstawiciel rodziny GT z wydzielonej z szeregów Daimlera w 2014 roku marki Mercedes-AMG, która liczy aż sześć modeli drogowych. Plus specjalne coupe, służące jako samochód bezpieczeństwa w Formule 1. Cywilne GT - drugi w historii model przygotowany samodzielnie przez oddział AMG - korzystają z zaprojektowanego od zera, podwójnie turbodoładowanego V6 o pojemności czterech litrów i mocy od 462 do 585 KM. GT3 nie jest taki i polega na jednostce napędowej prosto ze swojego poprzednika, SLS AMG GT3. Mowa o umieszczonym z przodu, wolnossącym silniku V8 o pojemności aż 6,2 litrów, największym motorze w grupie fabrycznych GT3, który kręci się do 7500 obrotów na minutę i generuje ponad 520 koni mechanicznych.
Mercedes-AMG GT3 został pokazany światu na początku 2015 roku, a do serii, w których bierze udział należą między innymi Blancpain GT Series, FIA GT3 European Championship, VLN, 24h Series, Pirelli World Challenge, British GT, Super GT, FIA GT World Cup, Intercontinental GT Challenge i punktowane przez fabrykę AMG Customer Sports Championship. W sezonie 2017 zasięg maszyny AMG powiększono o północnoamerykańskie mistrzostwa IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Specyfikacja* | |
---|---|
Silnik: | V8 90° N/A |
Pojemność: | 6208 cm³ |
Położenie: | przód |
Napęd: | tył |
Skrzynia biegów: | sekwencyjna 6 |
Moc: | 523 KM @ 6500 rpm |
Moment obrotowy: | 605 Nm @ 4500 rpm |
Masa: | 1265 kg |
Masa/moc: | 2,42 kg/KM |
Zbiornik paliwa: | 120 litrów |
Vmax default: | 303 km/h |
* - Wartości Assetto Corsa |
- #50 Banana_brain (Laserowa Dzida Racing Team)
- #51 damiancd aka damian_co_dalej (Laserowa Dzida Racing Team)
- #52 ufix (Laserowa Dzida Racing Team)
- #25 eXelium aka koolexe (Kontekt! AMG Racing)
- #86 DrQ (Kontekt! AMG Racing)
- #88 dj_sasek (Kontekt! AMG Racing)
- #71 paf_ (wolny strzelec)
- #110 arekdbz (wolny strzelec)
- #256 malpaa (wolny strzelec)
- #360 ManTaQue (wolny strzelec)
- #665 S3Mi (wolny strzelec)
- #891 Wismerhill (wolny strzelec)
DrQ: "Klasyczne GT to spora masa, spore wymiary i spory motor z przodu. Dlatego wybrałem Mercedesa AMG GT. Samochód nie sprawia wrażenia tak zwinnego i przyklejonego do asfaltu jak jego konkurencja z silnikami umieszczonymi po środku. Ma to jednak swoją zaletę. Wolniejsze reakcje auta dają kierowcy więcej czasu na opanowanie wozu. Merc w krytycznej sytuacji zamiast nagle zrywać się ze smyczy i wypaść z toru, raczej zaczyna delikatnie ślizgać się i odpływać, a kierowca niemal zawsze ma wystarczającą ilość czasu na opanowanie sytuacji. To samochód dla gentlemana."
Dj_sasek: "Długo testowałem samochody klasy GT3. Mimo iż Mercedes nie wydaje się najszybszy, prowadzi mi się go najpewniej i można nim ostro ciąć tarki, zapewne dzięki silnikowi z przodu. Wielu uważa, że Mercedes jest niestabilny, ale dla mnie jedzie bardzo pewnie i równo, co powinno przełożyć się na dobre tempo wyścigowe. No i jak ładnie mruczy to V8."
Damiancd: "Bo jest ładny, jego tył to istne 9/11. Dziękuję."