Engine failure: check software. ACLeague Wykop.pl. Liga simracingowa Assetto Corsa.
Oglądasz stronę archiwalną. Zawarte na niej dane mogą być nieaktualne, a linki do zasobów zewnętrznych mogą nie działać. Przejdź na stronę główną ACLeague.
ACLeague Sezon VII: GT3
Nissan GT-R Nismo GT3

Weteran GT3 i nie tylko, zbudowany na bazie cywilnego GT-R generacji R35, który pojawił się na rynku w 2007 roku. Drogowe coupe ma już prawie dziesięć lat i nieustannie ewoluuje, podobnie jest z modelem wyścigowym, który jako pierwszy pojawił się w historycznej już specyfikacji GT1. Dzieło Nissan Motorsport w obecnej specyfikacji GT3 wypuszczono na świat w 2013 roku, kiedy to poprawiono wszystko, od aerodynamiki, poprzez asymetryczne zawieszenie, po wydajność i wytrzymałość silnika. GT-R Nismo GT3 i jego krewniaków można zobaczyć w takich seriach, jak Super GT, Super Taikyu, GT Cup, Blancpain GT Series, Pirelli World Challenge czy FIA GT World Cup.

Japońska maszyna jest jednym z największych, najcięższych i najbardziej pojemnych na paliwo samochodów w grupie GT3 (4,79 metra długości, prawie 2,04 metra szerokości). Nadwagę nadrabia ogromną mocą i momentem obrotowym, przekraczającym 700 niutonometrów. Do jej napędu służy umieszczone z przodu, podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności 3,8 litrów, z którego, w zależności od serii, wyciskane jest co najmniej 550 koni mechanicznych. Silnik kręci się do 7,5 tysięcy obrotów na minutę. Budowana na specjalne zamówienia maszyna została wyceniona w Europie, nie wliczając podatków, na 270 tysięcy funtów, a w Japonii na 35 milionów jenów (prawie 1,4 miliona złotych).

Specyfikacja*
Silnik:V6 60° Twin Turbo
Pojemność:3799 cm³
Położenie:przód
Napęd:tył
Skrzynia biegów:sekwencyjna 6
Moc:612 KM @ 6500 rpm
Moment obrotowy:705 Nm @ 4000 rpm
Masa:1300 kg
Masa/moc:2,12 kg/KM
Zbiornik paliwa:132 litry
Vmax default:305 km/h
* - Wartości Assetto Corsa