Samochody
W dziewiątym sezonie ACLeague, pucharze Wykop Endurance Kompetyszyn po raz pierwszy w historii będziemy ścigać się zupełnie różnymi samochodami dwóch klas: prototypami grupy LMP1 oraz mieszanką odpowiednio zbalansowanych wozów GT, reprezentujących dawne GT2 oraz współczesne GTE. Każde z aut będzie zupełnie innym wyzwaniem: blisko 1000-konne, kosmiczne LMP1 z układem napędowym wszystkich czterech kół i systemami zarządzającymi odzyskiwaniem i wykorzystaniem dodatkowych pokładów mocy, drzemiącej w bateriach lub GT z napędem przenoszonym na tył i mocą przekraczającą pół tysiąca koni mechanicznych. ABS? W obu przypadkach jest zabroniony. Samochody GT podlegają nałożeniu balastu oraz ograniczeniu mocy silników, co pozwala wyrówać ich możliwości.
2016 Porsche 919 Hybrid (jak to działa?)
- Klasa: LMP1
- Silnik spalinowy: turbodoładowane V4 o pojemności 2,0 litrów
- Moc: ponad 500 koni mechanicznych
- Silnik elektryczny o mocy ponad 400 koni mechanicznych
- Chwilowa, maksymalna moc układu napędowego: 900-1000 koni mechanicznych
- Położenie silników: spalinowy centralnie, elektryczny z przodu (napęd na tył lub wszystkie cztery koła)
- System odzyskiwania energii kinetycznej MGU-K
- System odzyskiwania energii cieplnej MGU-H
- Ręczne lub automatyczne zarządzanie pracą systemów MGU i wykorzystaniem silnika elektrycznego
- Masa własna: 875 kilogramów
2009 BMW M3 GT2
- Klasa: GT2 (GTE)
- Silnik: wolnossące V8 o pojemności 4,0 litrów
- Położenie silnika: przód
- Moc: 485 koni mechanicznych
- Masa własna: 1245 kilogramów
- Balast: brak
- Ograniczenie mocy: brak
2015 Chevrolet Corvette C7R
- Klasa: GTE
- Silnik: wolnossące V8 o pojemności 5,5 litrów
- Położenie silnika: przód
- Moc: 495 koni mechanicznych
- Masa własna: 1320 kilogramów
- Balast: +40 kilogramów
- Ograniczenie mocy: brak
2011 Ferrari 458 Italia GT2
- Klasa: GT2 (GTE)
- Silnik: wolnossące V8 o pojemności 4,5 litra
- Położenie silnika: centralnie
- Moc: 570 koni mechanicznych
- Masa własna: 1245 kilogramów
- Balast: +10 kilogramów
- Ograniczenie mocy: brak
2017 Porsche 911 RSR
- Klasa: GTE
- Silnik: wolnossące B6 o pojemności 4,0 litrów
- Położenie silnika: centralnie
- Moc: 510 koni mechanicznych
- Masa własna: 1245 kilogramów
- Balast: +50 kilogramów
- Ograniczenie mocy: -2% procent