REGULAMIN SEZONU XVII (AC), wersja 1.5 obowiązuje od: 21.01.2021 r.
Zapisy do sezonu
Wysyłamy zgłoszenie poprzez panel kierowcy w sezonie, który jest dostępny po zalogowaniu się na stronie www.acleague.com.pl.
Po zapisaniu się, należy opłacić wpisowe w wysokości 5 zł na adres acleaguepl@gmail.com poprzez serwis PayPal.
Rezygnacje z sezonu
Zawodnik ma możliwość rezygnacji z udziału w sezonie w dowolnym momencie jego trwania.
Jeśli kierowca zrezygnuje po starcie PREQ do R1, to traci możliwość ponownego zapisania się do sezonu.
Aplikacje wymagane do startu w wyścigach:
Oryginalna kopia Assetto Corsa na platformie steam oraz DLC:
Ready to Race Pack
Dream Pack 1
Dream Pack 2
Dream Pack 3
Red Pack
Porsche Pack 3
Pit Lane Penalty (PLP) - aplikacja przyznająca kary za przewinienia w trakcie wyścigu.
Ptracker - aplikacja pozwalająca na zapis na serwerze zewnętrznym szczegółów sesji, jak np czas okrążenia.
Car Radar lub Helicorsa - radar pokazujący auta znajdujące się w pobliżu.
Najnowsze wersje torów i aplikacji, które należy aktualizować obowiązkowo przed każdym wyścigiem, oraz skinów znajdują się na naszym dysku sieciowym GOOGLE DRIVE.
Brak zainstalowanych aplikacji lub ich wyłączenie będzie karane dyskwalifikacją z danego wyścigu. W przypadku gdy sytuacja będzie się powtarzać nagminnie, zawodnik może zostać skreślony z listy kierowców.
Dostępne samochody oraz zasady wybierania aut przez kierowców:
Kierowca ma pełną dowolność w wyborze aut przewidzianych w XVII sezonie.
Zamiana auta w trakcie trwania sezonu możliwa jest wyłącznie do momentu zakończenia prekwalifikacji do R0.
W sezonie XVII kierowcy mają do wyboru 10 aut podzielonych na dwie klasy:
Klasa DPi
Acura ARX-05
Mazda RT24
Klasa GT3
Audi R8 LMS GT3
BMW Z4 GT3
Ferrari 488 GT3
Lamborghini Huracan GT3
McLaren 650S GT3
Mercedes-Benz AMG GT3
Nissan GT-R Nismo GT3
Porsche 911 GT3 R
Balance of Performance (Ograniczenie mocy %/Balast KG):
DPi:
Acura ARX-05 - 0%/0kg
Mazda RT24 - 0%/10kg
GT3:
Audi LMS GT3 – 0%/20kg
BMW Z4 GT3 – 0%/12kg
Ferrari 488 GT3 – 0%/15kg
Lamborghini Huracan GT3 – 10%/22kg
McLaren 650S GT3 – 0%/32kg
Mercedes-Benz AMG GT3 – 8%/6kg
Nissan GT-R Nismo GT3 – 8%/5kg
Porsche 911 GT3 R – 0%/0kg
Organizator zastrzega sobie prawo do niewielkiej zmiany BoP po R0.
Wymagania dotyczące nicków:
Nick nie może zawierać wulgaryzmów ani innych obraźliwych słów.
Nick podany w panelu kierowcy nie może zawierać polskich znaków.
Nick w grze podczas trwania sesji prekwalifikacyjnej zgodny z tym podanym podczas zapisywania się do sezonu.
Przejechanie liczby okrążeń równych co najmniej 70% liczby okrążeń pokonanych przez zwycięzcę na danym serwerze.
Podstawowe zasady wyścigu:
Asysty i inne:
TC - Factory
ABS - Factory
SC - OFF
uszkodzenia - 80%
zużycie paliwa - 120%
zużycie opon - 100%
W trakcie sesji kwalifikacyjnej kierowcy zostaną podzieleni na dwie klasy:
Grupa DPI wyjeżdża z alei serwisowej jako pierwsza, i ma 15 minut na wykonanie okrążeń pomiarowych. Po 15 minutach kierowcy mają obowiązek zjechać do pitów.
Grupa GT3 wyjeżdża z alei serwisowej jako druga, i ma 15 minut na wykonanie okrążeń pomiarowych.
Dozwolone jest stosowanie setupów ustawień i ilości paliwa. W czasie kwalifikacji jak i wyścigu można stosować różne setupy.
W przypadku uzyskania najlepszego czasu okrążenia w wyścigu przez dwóch lub więcej kierowców, osiągnięcie to zostanie uznane temu, kto wykonał je jako pierwszy.
W czasie sesji kwalifikacyjnej zabronione jest używanie opcji “back to pit” poza aleją serwisową z wyjątkiem awarii auta lub braku paliwa. Użycie tej opcji i ponowny wyjazd na tor będzie karane zgodnie z tabelą kar danego sezonu. Zawodnik, który ukończył swoje okrążenia pomiarowe zobowiązany jest do samodzielnego zjazdu do alei serwisowej.
W trakcie całej sesji wyścigowej (od momentu zajęcia pola startowego na gridzie) zabronione jest używanie opcji “back to pit”. Użycie jej będzie karane zgodnie z tabelą kar danego sezonu. Dodatkowo każda teleportacja do pit nawet automatyczna, będzie traktowana jak użycie opcji "back to pit”.
Zasady jazdy drużynowej:
W sezonie XVII obowiązuje dobrowolny podział na zespoły. Tworzenie zespołu nie jest przymusem, dozwolony jest udział bez przynależności do jakiejkolwiek drużyny.
Zespoły dla klasy DPI mogą składać się z dwóch kierowców, natomiast dla klasy GT3 dowolnie dwóch lub trzech.
Zawodnik może zmienić swoją obecną drużynę do końca PREQ do R1 oraz w trakcie trwania PREQ do R4.
Jeśli kierowca założy, dołączy bądź zmieni drużynę, to punkty zdobyte wcześniej nie będą wliczane do dorobku drużyny obecnej.
Wszyscy zawodnicy w drużynie muszą jechać takimi samymi samochodami.
W obrębie tego samego zespołu kierowcy są zobowiązani do używania aut z odpowiadającymi sobie skinami.
Serwery:
PRO: 30 slotów + komentatorzy
Grupa DPi - 12 slotów
Grupa GT3 - 18 slotów
SemiPRO: 30 slotów + komentatorzy
Grupa DPi - 12 slotów
Grupa GT3 - 18 slotów
AM: 30 slotów
Grupa DPi - 12 slotów
Grupa GT3 - 18 slotów
Rookie: 30 slotów
Grupa DPi - 12 slotów
Grupa GT3 - 18 slotów
Kolejne serwery zależeć będą od ilości chętnych zapisanych kierowców
Rozkład slotów na klasy w kolejnych serwerach będzie zależeć od ilości zapisanych kierowców.
Warunkiem do uruchomienia serwera jest zakwalifikowanie się na niego przynajmniej sześciu kierowców.
Kalendarz wyścigów
Kalendarz:
19.11.2020 - R0 - Circuit Paul Ricard - 90 min
03.12.2020 - R1 - Circuit Gilles Villeneuve - 75 min
17.12.2020 - R2 - Road America - 90 min
07.01.2021 - R3 - Daytona International Speedway - 120 min
21.01.2021 - R4 - Watkins Glen International - 90 min
04.02.2021 - R5 - Circuit de la Sarthe - 120 min
18.02.2021 - R6 - Nurburgring - 75 min
04.03.2021 - R7 - Circuit de Spa-Francorchamps - 90 min
W sezonie zasadniczym mamy 7 punktowanych rund R1-R7.
Na pojedynczą rundę składa się jeden trening, kwalifikacje oraz wyścig.
Dla każdego kierowcy odrzucana będzie najniżej punktowana runda, czyli finalnie w klasyfikacji generalnej punktowane będzie 6 z 7 rund.
Plan dnia wyścigowego:
18:30 Start treningu 60 min.
19:30 Start kwalifikacji 30 min.
20:00 Start wyścigu 75/90/120 min.
Forma zawodów:
Lista startowa wyścigów jest ustalana na podstawie czasów prekwalifikacji.
Aby móc wziąć udział w wyścigu należy
Wykonać w trakcie prekwalifikacji 15 poprawnych okrążeń pomiarowych. Średnia liczona jest z trzech najszybszych okrążeń wykonanych przez zawodnika. W przypadku zbyt małej liczby okrążeń pomiarowych możliwy jest start wyłącznie na ostatnim serwerze wyścigowym.
Potwierdzić obecność w wyścigu przed końcem PreQ na stronie prekwalifikacji do danej rundy.
Zakończenie prekwalifikacji następuje o godzinie 22:00 dzień przed wyścigiem.
Organizator zastrzega sobie możliwość restartu wyścigu w przypadku widocznych lagów na serwerze, problemów technicznych, karambolu z udziałem większości zawodników i innych sytuacji w których organizator lub osoba przez niego wyznaczona uzna to za stosowne. Zdarzenia mające miejsce przed restartem podlegają ocenie zespołu sędziowskiego.
Kierowca jest zobowiązany do przepuszczania zawodników jadących okrążenie pomiarowe w trakcie kwalifikacji jeżeli sam jedzie okrążenie zjazdowe lub wyjazdowe.
Tor jazdy, flagi:
Podczas prekwalifikacji i kwalifikacji:
Za pilnowanie poprawności przejazdów podczas tych sesji odpowiada aplikacja PLP
Przejazd jest uznany za prawidłowy jeżeli na całej długości okrążenia czas tego okrążenia będzie wyświetlany na biało.
Nieprzestrzeganie toru jazdy będzie skutkowało anulowaniem czasu bieżącego okrążenia co zostanie zasygnalizowane czerwonym kolorem obecnego czasu okrążenia. Taki czas okrążenia nie pojawi się w tabeli prekwalifikacji na stronie ACLeague.
Podczas wyścigu:
Organizator zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia dodatkowego procesu sędziowania poprawności toru jazdy. W takim przypadku dodatkowe kary za wyjazd poza tor mogą zostać naliczone po zakończeniu wyścigu.
Dodatkowe linie na torze wyznaczają wjazd oraz wyjazd z alei serwisowej. Nie wolno ich przekraczać podczas obu czynności - wjazdu i wyjazdu.
Podczas wyścigu należy stosować się do wyświetlanych w grze flag wyścigowych. W przypadku zignorowania flagi zawodnik zostanie ukarany zgodnie z tabelą kar:
niebieska flaga - zawodnik jest zobowiązany do przepuszczenia pojazdu wykonującego dublowanie. Dublowanie należy wykonywać w bezpieczny sposób. Dozwolone jest poinformowanie głosowo dublowanego o chęci wykonania manewru. W przypadku, gdy zawodnik zdublowany ma wyraźnie wyższe tempo od zawodnika, który go zdublował i jedzie bezpośrednio przed nim, istnieje możliwość “oddublowania się”. Oddublowanie odbywa się na tych samych zasadach co wyprzedzanie i musi nastąpić w bezpieczny sposób.
żółta flaga - zabronione jest wyprzedzanie, konieczność zachowania szczególnej ostrożności na torze. Wyprzedzanie podczas gdy na torze znajduje się żółta flaga będzie karane zgodnie z tabelą kar.
Kary:
Ostrzeżenia PLP:
7 ostrzeżenie otrzymane z systemu PLP jest równoznaczne z nałożeniem kary przejazdu przez boksy.
Za przekroczenie prędkości na wjeździe do alei serwisowej system PLP nakłada automatycznie karę przejazdu przez boksy, którą należy wykonać na kolejnym okrążeniu.
Karę przejazdu przez boksy należy odbyć niezwłocznie, przy najbliższym przejeździe obok wjazdu do alei serwisowej. Niewykonanie kary będzie skutkować dyskwalifikacją z danego wyścigu.
Punkty karne (penalty points lub PK):
0PK – racing incident (RI), sytuacja, w której wina nie leży po żadnej ze stron, nie dopatrzono się przewinienia lub jest ono marginalne.
1-2PK – przyznawane za błąd, który powoduje niewielkie konsekwencje dla innych, nie jest ewidentnie umyślny lub ciężko orzec o winie tylko jednej ze stron oraz za wyjazdy z alei serwisowej
3-5PK – Przyznawane za błąd, który powoduje poważne konsekwencje dla innych zawodników.
Dodatkowe PK oraz powody dyskwalifikacji:
PKx2 - punkty karne za incydenty na pierwszym okrążeniu naliczane są podwójnie.
3PK – PLP Ignored Penalty na ostatnim okrążeniu po minięciu zjazdu do alei serwisowej (kara niemożliwa do odbycia).
1PK - każdorazowe “back to pits” poza aleją serwisową (ręczne lub automatyczne na przykład po rozbiciu się) i dalsza jazda w sesji kwalifikacyjnej.
1PK – Każdorazowe przekroczenie linii wyznaczających wjazd i wyjazd z alei serwisowej w czasie pit stopu i kar Drive Trough.
DQ - Brak aplikacji PLP lub brak aktualnej wesji aplikacji PLP. Aktualna wersja znajduje się na naszym GOOGLE DRIVE
DQ - zignorowanie kary przejazdu przez aleję serwisową
DQ - “back to pits” (ręczne lub automatyczne na przykład po rozbiciu się) i dalsza jazda w czasie wyścigu.
DQ - jazda w sesji kwalifikacyjnej ze zignorowaniem zakazu wynikającego ze zgromadzonych PK.
Suma 6PK (oraz każda jej wielokrotność) - Zakaz udziału w sesji QUAL w kolejnym wyścigu przypadającym bezpośrednio po ogłoszeniu kary.
Suma 12PK (oraz każda jej wielokrotność) - DSQ z wyścigu przypadającego bezpośrednio po ogłoszeniu kary.
PK sumują się między rundami.
W przypadku braku paliwa niedopuszczalne jest pozostanie na torze. Należy wówczas niezwłocznie użyć opcji “back to pits”.
Punkty karne są przyznawane wyłącznie przez zespół sędziowski. Uczestnik ma prawo domagać się od zespołu sędziowskiego uzasadnienia co do przyznanej kary.
Przez zespół sędziowski oceniane będą sytuacje zgłoszone z podanym stemplem czasu pochodzącym z powtórki podanej przez organizatora, lub czasem określonym od początku danej sesji. W przypadku niepodania stempla czasu sędziowie mogą odstąpić od oceny zgłoszonej sytuacji.
Zespół sędziowski może dokonać procesu dodatkowej weryfikacji incydentów na torze pomimo braku zgłoszenia ich przez zawodników biorących w nich udział.
Zgłoszenia incydentów w panelu kierowcy na stronie przyjmowane są przez 72h od momentu zakończenia wyścigu.
Zespół sędziowski na rozpatrzenie zgłoszeń ma maksymalnie 10 dni roboczych od czasu zakończenia przyjmowania zgłoszeń od kierowców. Organizator zastrzega sobie prawo do wydłużenia procesu sprawdzania incydentów.
Od każdej kary przysługuje jedno odwołanie. Spowoduje to ponowne rozpatrzenie sytuacji.
Punkty Karne przyznawane są za sytuacje w trakcie kwalifikacji i wyścigów. W wyjątkowych przypadkach kary mogą być przyznane także za sytuacje z innych sesji.
Punkty karne przyznane kierowcy odejmują się od punktów zdobytych w danym wyścigu. Na przykład: Jeśli zawodnik dostanie 5 punktów karnych, to taka ilość jest odejmowana od punktów zdobytych w wyścigu.
W przypadku DQ (dyskwalifikacja) odejmujemy punkty za sam wyścig. Punkty za PP (pole position) oraz FL (najszybsze okrążenie w wyścigu) zostają.