Engine failure: check software. ACLeague Wykop.pl. Liga simracingowa Assetto Corsa.
Oglądasz stronę archiwalną. Zawarte na niej dane mogą być nieaktualne, a linki do zasobów zewnętrznych mogą nie działać. Przejdź na stronę główną ACLeague.
ACLeague Sezon VII: GT3
Audi R8 LMS Ultra

Torowe coupe R8 to jeden z największych przebojów wśród fabrycznych, torowych samochodów GT. Pierwsze R8 LMS w specyfikacji GT3 pokazano światu pod koniec 2008 roku, a na wiosnę 2015 roku pokazano zupełnie nowe R8 LMS na bazie drogowego R8 drugiej generacji. W międzyczasie, w końcówce roku 2011 po blisko trzech latach startów pierwszego LMS, zadebiutowało gruntownie zmodernizowane R8 LMS Ultra, w którym poprawiono aerodynamikę, kwestie bezpieczeństwa, pracę silnika oraz wagę auta. Niemiecki wóz startował w takich seriach, jak FIA GT3, ADAC GT Masters, FIA GT World Cup, Blancpain GT Series, 24h Series, VLN, International GT Open, Intercontinental GT Challenge, Michelin GT3 Le Mans Cup czy IMSA WeatherTech SportsCar Championship. W sezonie 2013, w którym sprzedano setny egzemplarza, Ultra przeszła kolejną modernizację.

Do zasilania R8 LMS zaprzęgnięto umieszczony centralnie silnik V10 o pojemności 5,2 litrów, który w ramach przynależności do Volkswagen Group aka VAG można znaleźć także w drogowych i wyścigowych modelach Lamborghini. Wolnossący motor kręci się do 9250 obrotów na minutę i produkuje prawie 570 koni mechanicznych (mniej, jeśli dana seria wymaga instalację mniejszej zwężki dolotu). Samochód wyceniono, nie wliczając podatków i innych opłat, na 330 tysięcy euro (ponad 1,4 miliona złotych). W ciągu pięciu lat sprzedano ponad 130 egzemplarzy.

Specyfikacja*
Silnik:V10 90° N/A
Pojemność:5204 cm³
Położenie:centralnie
Napęd:tył
Skrzynia biegów:sekwencyjna 6
Moc:569 KM @ 9000 rpm
Moment obrotowy:503 Nm @ 7000 rpm
Masa:1250 kg
Masa/moc:2,20 kg/KM
Zbiornik paliwa:120 litrów
Vmax default:309 km/h
* - Wartości Assetto Corsa
Kierowcy:

Zabaracer: "Nie było łatwo wybrać to jedno jedyne i najlepsze auto klasy GT3. Wybrałem 7 z 9 samochodów, co usprawniło testowanie (bez BMW, w trakcie sezonu może wyjść DLC z M6, a i tak Z4 już śmigałem w poprzednim sezonie GT3). Ferrari z prostego powodu - nie miałem DLC Red Pack. Zaczynałem od testów na drag race 1000m, sam nie wiem po co, ale byłem ciekaw czy są znaczne różnice prędkości maksymalnej. Wyszło na to, że pomiędzy najwolniejszym, a najszybszym jest 4km/h i 0,4s różnicy (Nissan najwolniejszy, najlepiej wypada SCG, Porsche i Audi). Kolejny test to jazda na moim ulubionym torze wszech czasów, nigdy nie było i nie będzie lepszego toru do ścigania Blackwood 1 (z LFS), także testowałem troszkę na Nurburgring GP i wybór zawęził się do trójki najszybszych i najlepiej prowadzących się samochodów (Lambo, Audi, Porshe). Ciężko wybrać pomiędzy tą trójką, już numerek 21 mam zastrzeżony w Lambo ale jakoś po jeździe na Imoli przyjemniej i stabilniej jeździ się Audi, robię bardziej powtarzalne czasy, łatwo przewidzieć kiedy traci przyczepność. Po testach widzę, że Kunosom udało się zbalansować dobrze klasę GT3 i będzie się działo w 7 sezonie ACLeague."

ISO9001: "Bo jest ładny (nie ujmując wyglądu innym), bo prowadzi się sztywno i stabilnie, a jak zakręt się nie uda to można czasem nawet podriftować. Chciałem wziąć SCG, ale po zmianie modelu opon prowadzi się inaczej i już mi nie podpasował."

Chuckd: "Objeździłem wszystko na tym samym torze. Audi prowadzi się najprzyjemniej (chociaż nie jest najszybsze)."

Valencianista: "Bo wiele wybacza i nie chce zabić swojego kierowcy."